Öğretmenlerimizle Etkili İletişim Konulu Beyin Fırtınası

Öğretmenlerimizle Etkili İletişim Konulu Beyin Fırtınası

  

    Okulumuz öğretmenleri ile etkili iletişim ve empati konusunda beyin fırtınası gerçekleştirdik. Okulda yaşanan sorunların çözümünde etkili iletişim kurmanın sorunların çözümünü kolaylaştırdığı öğretmenlerimizin paylaştığı tecrübeleriyle netlik kazandı. İletişim konusunda öğrencilerimize, velilerimize yönelik konferansların planlanmasına karar verildi. Evin Okula Yaklaşması projesinde bu husus dikkate alınacaktır.

24.10.2018 353

İletişimin amacı, kısaca sorunlarımızı çözmek, gereksinimlerimizi karşılamaktır. Etkili iletişim nasıl kurulur ve hangi davranışlarımız etkili iletişim olarak tanımlanabilir?

Etkili İletişim Becerileri;

  • Kendini tanımak
  • Kendini açmak ve kendini doğru ifade etmek
  • Karşımızdakini etkin ve ilgili dinlemek
  • Empati kurabilmek (kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koyabilmek)
  • Hoşgörülü ve önyargısız olmak,
  • Eleştirilere karşı açık olmak,
  • Beden dili, göz kontağı, hitap, ses düzeyi vb. kurabilmek...

İyi Bir Dinleyicinin Özellikleri

  • Dikkatini karşısındaki kişiye verir.
  • Konuşmacıyı sözünü kesmeden dinler.
  • Göz teması kurar.
  • Son sözü söylemek için çabalamaz.
  • Dinlerken vereceği cevabı düşünmez.
  • Yargılamadan, suçlamadan dinler (önyargılı değildir).
  • Duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışır.
  • Dinlerken başka bir işle meşgul olmaz.
  • Konuşmacının sözlerine olduğu kadar sözsüz mesajlarına da dikkat eder.
  • Konuşmacının duygu ve düşüncelerine anladığını gösteren sözlü ifadelerde bulunur.

İletişimde Yapılan Hatalar

  • Emir vermek
  • Tehdit etmek
  • Uyarmak
  • Konuyu saptırmak
  • İsim takmak
  • Sınamak
  • Öğüt vermek
  • Eleştirmek
  • Yargılamak
  • Nutuk çekmek
  • Suçlamak
  • Alay etmek